Koh Phangan

View Susanne og Nils sin langtur '09 on nmyklebust's travel map.

Vi reiste fra bungalowen på Samui i 11-tiden, med en overbooket fellestaxi av typen med benker på lasteplanet og tak over til å stue bagasjen på. Vi satt som sild i tønne bakpå lasteplanet der og sjåføren kjørte selvfølgelig som en villmann. Bagasjen lå løst oppå taket, med vår bagasje på toppen. Var nesten sikker på at vi kom til å se noen bagger fly på denne turen, men det gikk faktisk bra! :) Videre gikk turen med båt fra Samui til Phangan.

Det var enda en VILL kjøretur over noen skikkelig svingete og bratte fjellveier når vi kom frem til Phangan og vel fremme fikk vi en søt liten bungalow på Weangthai resort :) (allerede booket i forveien) Det var en kombinert dykkeskole og resort, men det ble desverre ikke tid til dykking når vi var der. Ikke er det så bra å dykke med en "fersk" tattovering heller. :p Dette kommer sikkert ikke som noen bombe, men jeg var reisesyk (som alltid etter de ville båtturene) og det gikk bare en liten stund ute før jeg måtte spurte inn på bungalowen igjen og spy :p

Vi kom dit samme dagen som det skulle være black moon party der, så jeg måtte bare hvile meg litt, tøffe meg opp og riste av meg reisesyken mot kvelden ;) Vi spiste en koslig middag inne på resturanten der, og fikk høre litt om hvilke tilbud Weangthai resort hadde å by på. Det var forskjellige kjempefine snorkleturer, men siden jeg nettopp hadde tatovert meg, så kunne jeg ikke bade helt enda. Ellers var det fjellturer (noe begge bare avslo umiddelbart, siden der var ufattelig varmt der!) og en ettermiddags-/kveldstur ut med en lokal fisker, noe som vi slo til på 2 dager etterpå.

Etter middagen flyttet vi oss over til baren, og der møtte vi Jay Jay, som var en koslig bartender fra Bangkok med en forkjærlighet for menn og festing ;)

Jeg så foressten den største gekkoen hittil på turen inne på do!

Vi møtte også en spaced out fyr fra New Zealand, og han må være den rareste personen vi har møtt hittil på turen! Han gikk i de samme klærne dag ut og dag inn, tok MASSE MASSE dop, dusja ALDRI, lagde sine egne sanger, hadde med sin egen øl til baren, og hadde noen ekle ekle ekle dreads som det nærmest drypte fett av :p æææærsj!!! Selv om betjeningen var veldig høflige med han, så var det vanskelig for dem også å ikke rynke litt på nesen av og til. Det oppsto vel en slags felles forståelse av at han der var faktisk ikke riktig god! Han satte seg ned forskjellige plasser rundt baren og begynte å snakke med ukjente om alle gangene han hadde blitt rana, og at han hadde fått seg en på trynet av en "bitch" for ikke så lenge siden, og folk bare flytta seg sakte men sikkert lenger vekk fra stanken, de rare historiene og det ekle håret. Han ble liksom alltid sittendes igjen alene etter en stund, samme hvor han satt seg :p hehe..

Vi meldte oss på en fellestaxi som skulle gå fra hotellet til der hvor black moon partyet skulle være, og klokka 10:30 hoppa vi oppå lasteplanet, og jeg skalv av tanken på å kjøre over de ville veiene når vi satt ute og ikke hadde belte eller noenting, men det var heldigvis bare en liten kjøretur, og det ble ingen fjellkjøring i det hele tatt :D:D jippi! Crazy-mannen måtte selvfølgelig sitte i samme taxi som oss, og ellers så var det 3 franske jenter og en fyr fra England i samme taxi. Black moon partyet var gøy, men det var nok ikke heeeelt "up our alley" eller hva man nå skal kalle det.. Det var en sang som gikk og gikk og gikk, med små forandringer (dunk dunk dunk) og mye blacklight og kroppsmaling osv. Jeg tror ikke jeg er så veldig langt i fra sannheten om jeg sier at vi var nesten de eneste som ikke hadde tatt ecstacy eller syre/sopp osv osv, så det ble en "outside looking in" kveld for oss, noe som til tider var både kjedelig og veeeldig underholdende :) Alt i alt var det greit, og vi møtte Jay Jay litt senere på kvelden(når skiftet i baren var ferdig) og snakka også litt med en hyggelig russer som het Konstantin :) Vi reiste vel i 2-3 tiden, og da var det blitt ganske "spesielle" tilstander hos mange ;) Vi hoppa på en mopedtaxi og suste tilbake igjen til bungalowen :)
Noen bilder fra den kvelden:

Neste dag bestod for det meste i å slappe av på rommet og dille litt med PC. Fikk gjort unna litt klesvask, og spiste mat på hotellet igjen. Deilig med litt "avkobling" i blant, selv om vi har det alt for godt om dagen ;)

Dagen etter var vi uthvilte og ville farte litt rundt å sjekke ut Phangan litt mer :) Vi leigde en moped med den søte resepsjonisten Julie, og suste avgårde. Siden vi ikke var særlig keen på å kjøre moped over de fjellveiene så gikk turen andre veien, og også litt rundt der vi bodde osv. Det var en kjeeeempevarm dag, så vi stoppa på en liten bar i veikanten, og der møtte vi en koslig engelskmann (som jeg desverre ikke husker navnet på) og lille Jessica (datteren på 3år) :) Jessica var høyt og lavt, og ville vise meg ALLE tingene hun hadde (alt i fra sko, til tegnebøker, bamser, sykkelhjelm osv osv) :) Vi drakk en cola og en øl der, før vi reiste tilbake til hotellet.
Bartenderen hadde forresten en kompis fra Sverige som hadde bodd på øyå i fem år nå

Vi hadde som nevnt tidligere booket fisketur denne dagen, og klokken 17:00 kom det en bil og henta oss 2 og Ten (en ansatt på Waengthai Resort) og kjørte oss til stranda der båten lå. Båtturen var kjempekoslig selv om ingen andre en fiskermannen fikk fisk ;) Jeg hadde selvfølgelig mageproblemer igjen, og fikk for første gang oppleve å måtte holde meg i over 1 time med akutt diarè, for så å komme til et "stand and do your thing" høl i bakken! hyyyyl! Heldigvis var jeg gardert med papir og våtservietter, og mer trenger jeg vel kanskje ikke å utdype den saken noe mer...
Bilder fra fisketur:

Ten ville ta oss med på et lokalt food-marked der man kunne finne omtrent alt man kunne ønske seg av thaimat til nærmest ingenting i pris. Vi kjørte alle 3 på en moped og spiste middag/kveldsmat der.
Etterpå parkerte vi mopeden og tok en taxi til den samme baren vi hadde vært på tidligere samme dag, og Ten ville gjerne bli med :) Vi drakk noen pils, og lærte oss noen nye kule bartriks, mens jeg fikk se alle tingene til Jessica en gang til, i tillegg til det kuleste bartrikset EVER, som var at Jessica kunne jekke en flaske med øl og sette flaska oppi en sånn "cooler", for så å servere den :) Det ble en stor applaus, og så var det tilbake til å hente ut nye fine ting som jeg kunne kikke på:) Så var det leggetid for Jessica, og ikke så lenge etterpå kom det VERDENS største bille flyvende!! Bartenderen lukta vel frykten min på lang vei, og måtte selvfølgelig sette den på skulderen og kysse den osv osv :p:p:p JUCK!

Ten ble vel over gjennomsnittet full, og måtte sendes med en egen taxi hjem litt tidligere enn vi reiste ;) Han heter foressten "Ten" fordi han har 9 eldre søsken :p hehehe.. Vi tok taxi hjem i 1-2tiden og var oppe i rimelig tid dagen etter :) Vi suste rundt litt på mopeden, tok bilde av den gigantiske oksen utenfor hotellet og reiste inn til Thongsala for å kjøpe billetter til reisen videre til phi phi og for å se oss litt omkring :) Møtte Ten i baren (sliten etter dagen før), v
ar en liten tur tilbake til engelskmannen og Jessica på kvelden, men vi skulle reise tidlig neste morgen, så vi pakket og gjorde oss klar til å stå opp klokka 06:00 dagen etter.

Posted by nmyklebust 07:37 Archived in Thailand Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

Spennende :-) Syns det virka som du takla den billa bedre enn en skulle tru med sterk tordivelfobi!! Bra jobba søste, overvinn masse du på den turen her!

by Lill-Therese

Hehe :) Tusen takk :) Ganske fornøyd med å ikke gå inn i sjokkmodus og spasmer ja, men det var vel litt mer dramatikk enn bildene viser også :p hehe ;)

by nmyklebust

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.