Koh Samui

View Susanne og Nils sin langtur '09 on nmyklebust's travel map.

Å reise fra Koh Tao var vel det tristeste øyeblikket på turen hittil. Ingen av oss hadde lyst til å forlate hverken folka eller plassen, men turen videre til Koh Samui var allerede booket, og båten gikk klokka 14:30, så det var bare å komme seg opp tidlig, pakke sakene og si farvel til de flotta folka og det fantastiske stedet vi hadde blitt så gla i.

Etter en liten biltur og en "3 kvarters båttur" som ble 2.5 timer, var vi fremme på Koh Samui :) Her var det litt mer hektisk, og kanskje litt mer likt Bangkok på en måte, men fortsatt med den flotte naturen og fantastiske strendene. Vi visste ikke hvor vi ville bo, så vi fikk "sjekke" litt forskjellige steder, og endte opp med en tung gårtur bortover chaweng beach (rettere sagt i gaten over stranda) og vi fant til slutt et flott hotell der vi leige en bungalow for de neste 3 nettene. Stedet het Long Beach Logde og hadde en kjempehyggelig betjening og selv om vi leigde den billigste bungalowen, var det fint og rent og like ved stranden.
Glemte å ta bilder av stedet hvor vi bodde, men de hadde noen morsomme skilt vi tok bilde av:

Vi rusla litt rundt på Chaweng på kvelden, og Nils fant igjen en bar han hadde vært en del på sist gang han var på Koh Samui, som hette O'neills sports bar. Nai var sjefen der og Nils fikk et stort smil om munnen når han så igjen Nad (sønnen) som bare var 2 år sist gang han så han, og nå hadde begynt på skole og var 6 år gammel :) Kjempesøt gutt :))

Første kvelden var veldig forvirrende for meg, fordi jeg var veldig sliten, og det var ei jente som var veldig full og som likte meg veeeldig godt ;) hehe.. Hun prata mye om at jeg var så fin, og at hun synes det var så bra at jeg hadde smilt til henne når vi kom, fordi mange jenter så ned på henne pga. yrket hennes (dere kan jo tippe hva hun jobba som), og hun sa kanskje tre hundre ganger at "you so pretty, you beautiful smile to meee". Hun ble veldig intim og kysset på meg og klemte meg 1 gang i minuttet, og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg mot slutten, så vi dro der i fra ganske tidlig.

Dagen etter lånte vi en moped og sjekka ut litt av den nordlige delen av øya, besøkte Fishermans village osv :) Vi fant oss en flott resturant der vi hadde utsikt utover havet, og spiste deilig steinovnsbakt pizza :)

Etterpå kjørte vi hjem, og vi bestemt oss for å prøve å ta turen tilbake til Nai og O'neills sports bar, i håp om at jente fra dagen før enten ikke var der eller at hun var _litt_ mer edru ;) Hun var der, og ga meg bare et flaut smil, og kom ikke bort før sent på kvelden for å si unnskyld for kvelden før, og at hun hadde blitt alt for full osv :) problem solved! Etter vi hadde vært der en stund, dro vi videre til "Reggae bar" som er et ganske stort bygg, med live band og flere avdelinger :) Jeg fnisa litt av at bandet av og til sang feil (de synger mer lydene enn teksten, om de ikke forstår alt) :D Men de var veldig flinke, og spilte mye old school reggae og slikt. Vi var slitne, så vi dro vel i 12-01 tiden eller noe, og slokna som noen lys med en gang hodet traff puta ;)
Oss to på Reggae Bar

Dagen etter sto vi opp tidlig og kjørte hele Koh Samui rundt på motorbike :) Turen rundt øya innebar vel ca 4 timer med kjøring på hovedveien som går langs kysten rundt hele øya. I tillegg stoppet vi en times tid her og der, så det ble litt av en dagstur. Vi stoppet mange forskjellige steder. Blant annet var vi halvveis oppe på et fjell hvor de har "elephant trekking" og diverste fossefall og tett jungel å se. Vi vurderte en elefant-tur, men fant ut at vi ikke hadde tid til det om vi skulle stoppe noen andre steder, så vi suste videre. Vi var på "monkey show" en plass, og på Samui Zoo var vi på "Bird show + Tiger show og akvarium." Vi har vel kanskje vært over gjennomsnittet mye på dyre-ting på denne reisen, men det er så mange eksotiske dyr og spennende greier i Asia, selv om jeg ikke alltid er enig i hvordan ting blir gjort/forholdene der.
Litt bilder fra Samui Zoo:
Så noen bilder fra "Monkey show"

Vi var slitne etter den lange dagen/turen så vi pakka til reisen videre dagen etter, og det ble tidlig kveld :)
Dagen etter var det opp klokka 9 og reise videre til Koh Phangan i en minibuss med ALT for mye baggasje og folk i, og deretter ferge i ca 1 time :)

- Susanne og Nils -

Posted by nmyklebust 01:50 Archived in Thailand Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.